20071124

six feet under


Μόλις γύρισα από μια μεταθανάτια εορτή, κοινώς μνημόσυνο, και πριν προλάβετε να συλλυπηθείτε να πω ότι δεν πειράζει, η εκλιπούσα και αγαπημένη ήταν και κασμερτζού και πολλά χρόνια έζησε, οπότε με αυτό το πνεύμα πήγα και εγώ στο event. Ευτυχώς συντονίζεται και η οικογένεια σε αυτό το κλίμα και δεν με παρεξηγούν, ίσα ίσα χαρά μας που περάσαμε τόσα χρόνια με την αγαπημένη.

Στην εκκλησία είχα χρόνια να μπω. Χάζευα, τι ωραία κηροπήγια, α μα και τι ωραία πολύφωτα, και μετά σκεφτόμουν ότι κρίμα που το σύγχρονο desing δεν έχει υιοθετήσει στοιχεία του βυζαντινού στυλ παρα μόνο σε κακογουστιές, γιατί πλάκα πλάκα υπάρχει παράδοση και ακόμη και το μίνιμαλ θα είχε πολλά να πάρει, κτλ κτλ γιατί μετά κρύωσα και τυλίχθηκα στο μπουφάν μου. Αρχαία ελληνικά δεν γνωρίζω, και τα ελληνικά ...ξέρετε, οπότε ίσα που καταλάβαινα τι έλεγαν οι ψάλτες, αλλά να λέμε την αλήθεια λέγανε φρικιαστικά πράγματα. Κοιτούσα γύρω και αναρωτιόμουν αν όλοι αυτοί που είναι γύρω μου καταλαβαίνουν ότι σκοπός μας εκείνη τη στιγμή είναι να βοηθήσουμε την ψυχή της εκλιπούσας να περάσει επιτυχώς τελώνια και άλλα τρομερά πράγματα για να ησυχάσει. Δηλαδή τρία χρόνια τώρα και παίζεται το αν η αγαπημένη μας είχε ξεμπερδέψει, ε? Μετά είπαν και τα παραμύθια για τόπο χλοερό και κατάλαβα ότι η ακολουθία φτάνει στο τέλος.

Να προσθέσω ότι οι ψάλτες είχαν πολύ ωραίες φωνές και πολύ όμορφο το κλίμα, σε συνδυασμό κιόλας με όλα αυτά για τα φαντάσματα και τον χαμηλό φωτισμό και τον παπά να κάνει γύρες και όλοι να προσκυνάνε, ήταν ωραία, να παραδεχτώ ότι σκέφτηκα ότι βρίσκομαι στο στοιχείο μου, από κάποια οπτική πλευρά τέλοσπαντων.

Μετά όμως είχε περισσότερο γέλιο. Πήγαμε σπίτι και ήρθε κόσμος για να φάει όλα αυτά που είχαμε μαγειρέψει. Τους δώσαμε πρώτα καφέ που βράζαμε σε μικρές κατσαρολίτσες, και όταν μια κυρία μου είπε ότι αυτήν τον πίνει σκέτο και όχι μέτριο, έδειξα κατανόηση γιατί μπορεί να έχει σάκχαρο, αλλά όταν μια άλλη μου είπε ότι αυτή τον θέλει μέτριο απλά με λιγότερη ζάχαρη, μου ήρθε να της πω τίποτα, αλλά για να μην ντροπιάσω την οικογένεια κρατήθηκα. Μετά ήταν το φαί. Χλαπάκιασαν όλοι πίτες, γιαπράκια, μπακαλιάρο, σαλάτες και δεν μπορώ να πω ότι δεν ενοχλήθηκα να βλέπω την κάθε άσχετη θείτσα να χλαπακιάζει στο σπίτι της αγαπημένης μας. Σε ένα δίσκο μου έβαλαν ποτήρια με πορτοκαλάδα, λεμονάδα, κόκα κόλα και έκανα γύρο και κερνούσα. Α, η μία λέει θέλει νερό, 'θα περιμένετε κυρία μου' σκέφτηκα, 'αμέσως' είπα φωναχτά; α η άλλη άφησε μου το ποτήρι εκεί, 'βλέπετε δεν μπορώ τώρα με γκοτζάμ δίσκο΄ σκέφτηκα, 'μισό λεπτό' της απάντησα. Πολύ κουλ η γιαγιά που έψαχνε την κόκα κόλα, την βρήκε και λέει χαμογελώντας 'α ευχαριστώ, αυτό είναι το ποτό μου εμένα'. Τελείωσα, πήρα και εγώ ένα πιάτο να φάω κανένα γιαπράκι και δεν πρόλαβα να καθίσω και με φώναζαν να τους μαζέψω τα πιάτα ή να φέρω αλουμινόχαρτο να τυλίξουν το φαί να το πάρουν σπίτι. Και μιλάμε με απαίτηση ε? Το 'ευχαριστώ/παρακαλώ', το απλό και τυπικό και μουρμουριστό έστω, ζήτημα αν το άκουσα 2-3 φορές.

Δεν πειράζει όμως, μέσα στα φερσίματα μεγαλώσαμε οι περισσότεροι και σιγά μην αρχίσω και τους πετάω μπηχτές και δώσω εγώ δικαίωμα να πούνε, κτλ κτλ. Οπότε ήμουν μέσα στη γλύκα όταν άκουσα τις καλές ευχές τους να έχω καλή τύχη όταν βρω γαμπρό, απάντησα με προθυμία ερωτήσεις που δουλεύεις-παίρνεις καλά λεφτά-θα σε κάνουν μόνιμη, και όταν πήγε να παραγίνει το κακό τους διαβεβαίωσα ότι ολα κατ'ευχήν θεού πάνε (λέμε τώρα) και άρχισα να τους ρωτάω για τα δικά τους παιδιά και επιτέλους το βούλωσαν...νόμιζα. Έπιασαν μετά κουβέντα για το ποιός είναι άρρωστος, τι αρρώστια έχει, τη νύφη που δεν τους κοιτάει και εκεί είναι να έχεις μια κάμερα και άστην να γράφει. Priceless footage, σκέφτηκα. Θαύμασα επίσης την έξοχη διπλωματική ικανότητα και νεαρότερων αλλά και μεγαλύτερων γυναικών. Ότι τους συμφέρει ακούνε και αν απαντήσουν θα σε στείλουν. Μπράβο, μπράβο, κρίμα που ήμουν λίγο μικρή όταν έφυγα από το χωριό και διακόπηκε έτσι απότομα αυτή η πολύτιμη εκπαίδευση. Τέλοσπαντων.

Πήγα και κάθισα δίπλα από την καλύτερη φίλη της εκλιπούσας, μια γιαγιά κοντά στα 90, που έχει απίστευτο χιούμορ και είναι μια ευγενικότατη γυναίκα χωρίς να είναι απλώς τυπική, και είναι και πάρα πολύ έξυπνη, σοφή μάλλον αν και μου πέφτει βαριά η λέξη, αλλά τα λέει πολύ απλά και δεν έχω τίποτα να προσθέσω και είναι και πολύ άνετη, αν με δει εμένα ή οποιοδήποτε ντυμένη είτε φρικιό, είτε κυριλέ δεν θα της ξεφύγει ούτε ένα βλέμμα παραξενιάς, δεν την νοιάζει δηλαδή. Αλλά τη νοιάζει, γιατί θα με ρωτήσει πάντα τι κάνω, με πολύ ωραίο τρόπο. Το έχω ξαναπεί ότι με αυτές της ηλικίες συνεννοούμαι άνετα?

Καλά θα το ποστάρω τώρα αυτό αλλά θα δω μήπως γράψω τίποτα άλλο πιο μετά γιατί το θέμα είναι εεεε κάπως χεχεχε. Πάντως αν θέλετε να διαβάσετε και για την κηδεία της συγκεκριμμένης να σας δώσω το λινκ, κάπου εδώ μέσα είναι, και εκείνο το κείμενο ήταν πιο ωραίο. Άντε καλό σαββατόβραδο τώρα.

46 σχόλια:

bidibis είπε...

κιοφτές

πολύ ωραίο θεμα με πολλές κοινωνικες προεκτάσεις

θα συνεχίσω αύριο, ελπίζω, μην το αλλάζεις πολύ γρήγορα το ποστ, εχει ενδιαφέρον και καλά είναι να μάθουμε και απόψεις των νοτίων

trol είπε...

ξέρεις τι γίνεται?
επειδή οι νότιοι δεν το έχουν τόσο πολύ το κασμέρι στο αίμα τους, όταν είχα γράψει για την κηδεία,
μου έστελναν απλώς συλληπητήρια,
και φυσικά δεκτά ή δεν έλεγαν τίποτα γιατί το θέμα είναι touchy, και οκ τα καταλαβαίνω όλα αυτά, αλλά νομίζω they have a small cultural gap there in dealing with loss

πωπω, πολύ έθαψα :/

προσωπικό θέμα και ανάλογα με την περίπτωση φυσικά για τον καθένα

πάω να χτυπήσω τώρα ξύλο, άτιμη παιδεία, νοιώθω βλάσφημη για το κόμμεντ αυτό

bidibis είπε...

οχι οχι χρειάζεται και λίγο έως πολύ χιουμορ σε αυτές τι περιπτώσεις, όπου το σηκώνει βέβαια γιατί έχουμε έθιμα πολύ ψυχαναγκαστικά και κάποτε πρέπει να χαλαρώσουμε βεβαίως

Εξευρωπαϊσμός και εξορθολογισμός δεν είναι μόνο να τρως με το μαχαιροπήρουνο σωστά!

trol είπε...

εδώ
το προηγούμενο σχετικό ποστ

σε ένα βλογ μιας αμερικανίδας πάντως είχαμε μια συζήτηση,
έλεγε αυτή ότι έπρεπε να πάει σε μια κηδεία αγαπημενου προσώπου και ήξερε πως να φερθεί,
να πάρει λουλούδια, να μην πάρει, να χαιρετήσει γονείς, κτλ
και έλεγε τι κρίμα που δεν υπάχει social script όπως στους εβραίους που είχε δει, όπου ξέρεις ακριβώς τι να κάνεις

έτσι και σε εμάς
ίσως καλό που υπάρχει αυτό
έτσι κι αλλιώς ο θρήνος έρχεται μετά
αλλά τουλάχιστον γλυτώνεις λίγο εκείνες τις πρώτες στιγμές

αλλά να καταργηθεί ένα πράγμα μόνο

αυτό που ντύνουν νύφη την ανύπαντρη

έλεος!!

trol είπε...

*διόρθωση για την αμερικανίδα

και ΔΕΝ ήξερε πως να φερθεί

unlearn... είπε...

Τρολίδιο είσαι ήρωας.

Εγώ σε ανάλογες περιπτώσεις μετά απο κάποιο σημείο δυσκολεύομαι πολύ να κρατηθώ (αν και έχω αρχίσει να με εκπλήσω τελευταία...).
Είναι δύσκολο πάντως να κρατήσεις την ψυχραιμία σου μερικές φορές...

Ίσως και να είναι καλό κατά κάποιο τρόπο αυτό το σόσιαλ σκριπτ που λες ώστε να ξέρεις πως να φερθείς αμα είσαι άσχετος...αλλά απο την άλλη θέατρο δεν είναι?
Γιατί να καταστρέφεις τις πιο αληθινές στιγμές παίζοντας θέατρο ρε γαμώτο....
Κι εγώ η αλήθεια είναι δεν ξέρω πως να "φέρομαι" σε ανάλογες περιπτώσεις...συνήθως κάνω οτι νιώθω απλά...γι αυτό και συνήθως κάθομαι σπίτι μου και αποφεύγω τέτοιου είδους εκδηλώσεις...
Ξέρω γω...μπερδεμένο θέμα.

(!δεν ήξερα οτι ντύνουν νύφη την ανύπαντρη!!)

Είχα διαβάσει πάντως κάποια στιγμή και το άλλο το ποστ και θυμάμαι μου είχει κάνει εντύπωση...πολύ μου άρεσε να σου πω...

zouri1 είπε...

εγω σε ανα΄πγες περιπτωσεις,αν αναγκαστω να παω,απλα δεν συμμετεχω σε πολλα πολλα.Ενα απλο γεια,αρκει.

fantasma είπε...

Κοινωνικές συναναστροφές είναι αυτές.
Και είναι έτσι για ένα λόγο: για να σε κάνουν να ασχολείσαι με ανούσια θέματα, αντί να σκέφτεσαι αυτόν που αποδήμησε εις Κύριον.
Ετοιμάζεις τα γιαπράκια, κάνεις δουλειές στο σπίτι, για να έχεις το μυαλό σου απασχολημένο με άσχετα πράγματα. Βασίζονται στη λογική κάποια έθιμα.

Αυτές τις κυρίες μόνο ως πλάκα μπορείς να τις πάρεις. Αμέσως σκέφτηκα το σκηνικό.. Μια φορά σε κηδεία, με το που πήγα άκουγα τις θείες ολόγυρα να λένε: τίνος πιδί είνι.

Γράφεις για μνημόσυνο με έναν τόνο αισιοδοξίας, με ένα τόνο ζωντανό!
Congrats και με ένα καλό πιδί! ;)))

Α, αυτό με τις νύφες λένε ότι αφού δεν παντρεύτηκε κάποιον στα επίγεια, πάει να παντρευτεί με τον Κύριο.. Scary, e?

bidibis είπε...

Πωπω αυτά τα έθιμα με τις νύφες και του γαμπρούς είναι φρίκη. Δεν ξέρω αν τα έχουμε και εμείς, βλέπετε δεν έχω πάει και σε πολλές κηδείες στη ζωή μου. Εξαρτάται βέβαια και από την καταγωγή του καθενός μιας και εμείς είμαστε πολυπολιτισμικοί σαν τη Νέα Υόρκη. Τις πιο ανατριχιαστικές εκδηλώσεις πένθους έχω την εντύπωση ότι τις έχουν οι ντόπιοι, δηλαδή οι σλαβόφωνοι κατ' εμάς...

fantasma είπε...

bid.
τους σλαβόφωνους τους λέμε "Γάλλους", ψιλοειρωνικά μάλλον.

trol είπε...

ήμουν με μια γιαγιά που τα πέρασε τα 90 σε μια κηδεία μιας 70άρας, τη ρώτησα 'θεία στεναχωριέσαι?΄' Και μου λέει 'μπα, μπάμπω ήταν' :D

γενικά το όλο θέαμα να είναι βαθειά μεσάνυχτα με τον πεθαμένο στη μέση του δωματίου και τις άσχετες θειές στα μαύρα γύρω γύρω να μοιρολογάνε, και εσύ να πηγαινοέρχεσαι σιχτιρίζοντας μέσα σου και μεταφέροντας καφέδες και διαλέιμματα στο υπόγειο για τσιγάρο ή εκεί που κάθονται οι άντρες για κανένα ουισκάκι...εε είναι και γ**ω τους σουρεαλισμους :-)

πάντως ναι οι σλάβοι έχουν τα πιο σκληρά έθιμα όσον αφορά τις κηδείες, αλλά και παράλληλα πολύ χιούμορ γύρω από το θέμα, οι δε τσιγγάνοι που γίνονται τύφλα στο μεθύσι επίσης

αλλά εμένα μου αρέσει έτσι

δηλαδή γίνεται τόσο, μα τόσο γκροτέσκο, ναι θέατρο, θέατρο του παραλόγου και awesome, και βλέπεις τους πάντες να συμμετέχουν, κυριολεκτικά μεσαίωνας και κατά κάποιο τρόπο death right in your face

το προτιμώ δηλαδή από το εκπολιτισμένο, ε να μην πάρουμε το παιδί και δει τον πεθαμένο, θα τρομάξει, κτλ κτλ ή και καλά όλοι τάχα να τους πιάνει ένα δέος και να είναι μέσα στη μουγκα, αυτό δεν είναι θέατρο?

δλδ φέρτε τα χάλκινα να παίξουν και γιούχου

κλασσικός κουστουρίτσα ε?

πω πω έχω κι άλλα να γράψω, επιστρέφω πιο μετά

trol είπε...

α όταν επιστρέψω να πω επίσης
(γραααάφε μαρούσκα)

1.
αυτό που ντύνουν την ανύπαντρη νύφη, τραγικότατο, ότι κι αν είπα παραπάνω εδώ το αναιρώ
2.
την Ανάσταση στα νεκροταφεία
3. \μμμ και κάτι άλλο τεσπα

bidibis είπε...

@ fantasma

Δεν ήξερα ότι τους λέτε Γάλλλους ή Γάλους και εσείς!

Η ιστορία έχει ως εξής: κάποτε ένας γραικοντόπιος αποκάλεσε έναν ντόπιο Βούλγαρο και οδηγήθηκε στο δικαστήριο καθώς ήταν ποινικό αδίκημα αυτό εκείνη την εποχή (δεν ξέρω πότε ακριβώς συνέβη το περιστατικό). Όταν τον ρώτησε ο δικαστής "γιατί αποκάλεσες τον τάδε Βούλγαρο;" εκείνος απάντησε "μα πως να τον πω, Γάλλο;" και γέλασε το ακροατήριο και από τότε καθιερώθηκε ο όρος.

trol είπε...

α :-) δεν ήξερα the story behind

(άσχετο - τους βολιώτες πως τους λέμε?)

fling_thing είπε...

αυστριακούς, ahaha :)

trol είπε...

a lol yes!!! :D

trol είπε...

α
κουίζ για biribiri αλλά και όποιος άλλος τυχαίνει να ξέρει

ποιους λέμε κερκυραίους?

(εε εκτός από τους κερκυραίους)

:-)

άμα το ξέρετε κι αυτό στο κάλιαρι ε θα πάθω πλάκα χεχεχε

---


αλλά
για πείτε για πείτε για μνημόσυνα, στείλτε και καμιά μουσική από την σειρά six feet under εαν σς βρίσκεται :p

Troll είπε...

μπρρρρρρ μαυρα κορακια...μπρρρρρ κορακια μαυρα....ιδια ολα μπρρρ ολα ιδια ρρρρρρρ

fantasma είπε...

exeidikeumenes gnoseis zitas trol..
kerkuraioi einai mikros laos..

emena to agapimeno mou einai i
ntravountansta -pos to kanoume bold-

akougetai oraia!

Ανώνυμος είπε...

Βαραβαρα έθιμα? ενδιαφέρον. Δηλαδή πιά? αξίζει ένα ποστ για αυτο νομίζω( εαν έχετε ορεξη βέβαια)

bidibis είπε...

Μου φαίνεται τρολίτσα ότι το θέμα το αντιμετωπίζεις σαν κουλτουριάρα δυτική τουρίστρια που πηγαίνει στις τριτοκοσμικές χώρες με τις ψηφιακές τις κάμερες και όλο τον υπερσύγχρονό της εξοπλισμό και λέει "μα τι όμορφα που ζουν αυτοί οι άνθρωποι", έχοντας όμως ταυτόχρονα και μια ενδόμυχη συναίσθηση της κοινωνικής καθυστέρησης αυτών των ανθρώπων σε σχέση με τον δικό της δυτικό τρόπο ζωής. Κάτι σαν "ανθρωπιστικός ανατολισμός" που λέει και η φίλη σου η Ελένη

Με τη μόρφωση σου και τις εμπειρίες σου δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι, αν χάσεις τον σου**αρο πεθερό σου, θα κουκουλωθείς στα μαύρα ρίχνοντας πλερέζες στη ζωή. Επίσης μου φαίνεται περίεργο που μια κάθε άλλο παρά παραδοσιακή -με τη στενή έννοια του όρου- γυναίκα επικροτεί αυτά τα έθιμα,μιας και οι γυναίκες είναι αυτές που που φέρουν, σχεδόν αποκλειστικά, το βάρος του "κοινωνικού πένθους" (σε αντίθεση με το πραγματικό πένθος, το οποίο είναι μια ψυχογενής κατάσταση και όχι κάποια συμπεριφορά). Η κατάσταση έχει βελτιωθεί κάπως με την όψιμη αστικοποίηση της χώρας, ψυχαναγκαστικές παραδόσεις του παρελθόντος όμως, οι οποίες έχουν λιγότερες βάσεις στη θρησκεία και περισσότερες στα κοινωνικά στερεότυπα και στις δεισιδαιμονίες εξακολουθούν να συντηρούνται και να αναπαράγονται με ελαφρώς μειούμενο ρυθμό. Κυρίως στα χωριά και την περιφέρεια, αν και όχι μόνο...

Όχι ότι ξαφνικά έγινα φεμινιστής και υπερασπιστής της χειραφέτησης των γυναικών, αλλά η ύπαρξη μάυρων και αιώνιων χηρών (που δεν είναι χήρες αναγκαστικά) που σε περιτριγυρίζουν σε όλα τα στάδια της δικής σου ζωής δεν είναι και το καλύτερο θέαμα που μπορείς να δεις.

"δλδ φέρτε τα χάλκινα να παίξουν και γιούχου"

Αυτό πιο πολύ σε κινηματογραφική εικόνα μου φέρνει παρά -τουλαχιστον για μένα και φαντάζομαι και για άλλους πολλούς- σε πραγματική. Να φανταστείς κάποτε πέθαινε κανάς παππούς συγγενής και ούτε την τηλεόραση δε μας άφηναν να ανοίξομε για να δουμε κανα ευρομπάσκετ ή μουντιάλ. Και τρέχαμε αλλού και αλλού. Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια δε μου συμβαίνει κάτι τέτοιο. Σε άλλους όμως ναι.

****
Τους Κερκυραίους δεν ξέρω πως τους λένε.

fantasma είπε...

afoni me to sxolio tou bdb,
giati niotho oti prepei na analuso grammi pros grammi ti thelei na pei o poiitis. les kai einai dokimio i 2i paragrafos, i kalutera thema se ekthesi ton panelladikon exetaseon.

To thema ton panelladikon pou nomizo oti tha sugklonisei to panellinio -kratos ki ekklisia- nomizo oti tha einai:
Sumfona me ton bdb (2007) ".....edo mpainei i 2i kai 3i paragrafos..... ". Analuste kai apantiste stis akolouthes apantiseis:
1. Sumfonei o bdb me to trol?
2. Yparxoun feministika stoixeia sta logia tou?
3. Sumfonei me tin kausi ton nekron?

Kurie bdb, kurie axiologita,
To koinoniko penthos theoro oti epivalletai apo ti rimada tin koinonia stis gunaikes, i oti oi gunaikes mones tous to epizitoun. Favlos kuklos. Oi antroi xemperdevoun os pros to koinoniko tous xreos me ena mavro perivraxionio.

Alla den katalava na epikrotei to trol tetoies sumperifores. Apla exei mia pio kaustiki kai dieisdutiki matia epi tou thematos.

Me sevasmo stin ekklisia kai sto trol,
F.


******
H erotisi den einai pos lene tous Kerkuraious, alla:
"poia fuli ton sourdon onomazetai kerkura"

bidibis είπε...

Κύριο φάντασμα, ελαφρώς ειρωνική η κριτική σας απέναντι μου, αλλά δεν πειράζει,s είστε, δε θα μπορούσε να ταν κι αλλιώς.

Για την καυστικη και διεισδυτική ματιά συμφωνώ, άλλωστε ήμουν από τους πρώτους που δήλωσα ότι μου άρεσε ο τρόπος που έγραψε η τρολ το πόστ και ούτε η στάση μου στόχευε σε αυτήν προσωπικά, αλλά κατά κάποιο τρόπο έβγαζα άχτι δικό μου προσωπικό εφορμούμενος από το "το προτιμώ δηλαδή από το εκπολιτισμένο, ε να μην πάρουμε το παιδί και δει τον πεθαμένο, θα τρομάξει, κτλ κτλ ή και καλά όλοι τάχα να τους πιάνει ένα δέος και να είναι μέσα στη μουγκα, αυτό δεν είναι θέατρο?".

Εντάξει ήταν λάθος που απευθύνθηκα στην τρολ προσωπικά αντί να μιλήσω γενικά και αόριστα γιατί στην ουσία η απόκλιση μου από την προσέγγιση της δεν ξεπερνάει το 3%. Απλώς ώρες ώρες αυτή η κηδειομανία που επικρατεί στη χώρα, με τα ανοιχτά φέρετρα, τις μπούρδες που λέγονται στα πηγαδάκια, τους γαμπρούς και τις νύφες του τιμ Μπέρτον, τις Live κηδείες στην τηλεόραση και τα άπειρα κηδειόχαρτα στις κολώνες και τα ακόμα πιο άπειρα μνημόσυνα που γίνονται συνήθως με χαρακτήρα πανηγυρικό με εξοργίζουν κυριολεκτικά και με απωθούν αισθητικά. Δεν τα λεώ με αίσθημα ανωτερότητας, αλλά απλού κορεσμού.

Σου ζητώ συγγνώμη για την άδικη μου επίθεση στη φίλη σου, το γεγονός όμως ότι παραμένει s και το έσκασε με το Σουηδό στα Γκαλάπαγκος δε θα της το συγχωρήσω εύκολα και η κριτική μου σε αυτό το πεδίο θα είναι πάντα ανελέητη και αυστηρή.

Με την καύση των νεκρών σαφώς και συμφωνώ αλλά ακόμα και αν δηλώσω την επιθυμία μου να καώ σιγά μη με ακούσει κανείς. χεχε

Το ότι το κοινωνικό πένθος το επιβάλλει η κοινωνία και ότι πολλές γυναίκες μόνες τους το επιζητούν είναι σαφές και δε νομίζω ότι χωρά αμφιβολία περί τούτου. Το κακό είναι το ότι τη σήμερον ημέρα δεν ακούγονται καθόλου φωνές που να στηλιτεύουν τέτοιου είδους απάνθρωπες παραδόσεις και συμπεριφορές. Για αυτό και μίλησα για κουλτουριαραίους τουρίστες που πηγαίνουν στην ύπαιθρο και θαυμάζουν τους χωρικούς για την "αγνότητα" και την "απλότητα" τους αποσιωπώντας όμως ηθελημένα τις ένοχες κοινωνικές συμβάσεις που ευθύνονται για την κοινωνική τους καθυστέρηση και στέκονται εμπόδιο στην οποιαδήποτε προσπάθεια εξορθολογισμού των βιοτικών τους σχέσεων.

Ξέρω, ακούγομαι κάπως υπερβολικός και κατά πως φαίνεται δεν θα γλιτώσω νέο μπαράζ ειρωνικών σχολίων, αλλά, τι να κάνω; μου βγαίνει αυθόρμητα ρε παιδιά!

fantasma είπε...

bdb emathes ta nea?

ola se toutina ti rimada ti xora exoun tin upervoli sto megisto vathmo.

Theoro oti to olo thema ton nekron na einai sto spiti, na einai to feretro anoixto, na erxetai o kosmos na se parigorei, einai safestata gia na dosei mia koinonikotita sto olo mustirio. To oti erxontai tosoi gnostoi kai agnostoi einai timi gia tous stenous tou eklipontos. To oti erxetai i sara kai i mara mono kai mono giati den exoun kati na kanoun, e nomizo einai stoixeio tis upervolis pou mas diakrinei os ethnotita. to oti kanoume 3imera, 9imera, 40mera, 6mina, xrono, 3xrona deixnei mia timi ston eklipon kai stous stenous tou eklipontos.

e, einai euaisthito thema, o kathenas exei ta prosopika tou viomata apo analoges katastaseis kai oi apopseis mono upokeimenikes mporei na einai.

kala auto to trol mas aparatse? meiname oudi monaxi mas.
Mipos pige kanena minitrip pali..

A, ti thumithika, mia fora pou eixa episkeftei to trol se poli tou exoterikou, me pige se ena nekrotafeio tis geitonias kai thaumazame tous tafous. Sketa kallitexnimata!

bidibis είπε...

@ fantasma

Δεν έχω καμια διαφωνία στα όσα λες, απλώς βάζοντας τον εαυτό μου στη θέση του νεκρού (και τι σε νοιάζει αφού είσαι νεκρός, θα μου πεις και θα χεις δίκιο βέβαια, αλλά...)σκέφτομαι ότι δε θα ήθελα να συμβεί για την πάρτη μου τίποτα από ό,τι συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις στη χώρα της υπερβολής. Υποκειμενική αντίληψη, όπως και το ότι η παρουσία της σάρας και της μαρας σε κηδείες προσφιλών προσώπων κάθε άλλο παρά θα με παρηγορούσε...

Τέπσα, την κουλτούρα της κηδείας που έχουμε στην Ελλάδα τη βρίσκω μακάβρια και πολύ χαμηλής αισθητικής και ας διαφωνούν οι περισσότεροι μαζί μου.

Καλλιτεχνήματα όπως λες και συ οι τάφοι του εξωτερικου, διαγωνισμός ματαιοδοξίας και κιτσαριού τα δικά μας εδώ. Όσο για χωροταξία και ομοιομορφία (το θεωρώ θετικό ως εικόνα)μέσα στα νεκροταφεία, ας μη μιλησουμε καλύτερα. Αν και έχω την εντύπωση ότι σε αυτό το θέμα ο Κουκουλ έχει κάνει καλή δουλειά στην Κ. Με κόστος βέβαια, πάλι αν δεν κάνω λόθος, τη μακάβρια υποχρέωση της εκταφής σε σύντομο χρονικό διάστημα από την ημέρα της ταφής.

Ανώνυμος είπε...

otan epistrepsw my answers
very interesting all
hehe maybe even better without me

mickey είπε...

Από τα καλύτερα και πιο ενδιαφέροντα ποστάκια που έχω διαβάσει.

Kudos!

mickey είπε...

(εννοείται πως δεν... κασμερεύω - την απλή αλήθεια λέω)

fantasma είπε...

e trol, pes ti filinada ama ginetai na erthei stis 12. den mporo stis 11, exo doctora.

Yannis H είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Yannis H είπε...

Σωστή ανάρτηση σε λάθος μπλογκ :) Για το six feet under...

Κασμέρι; Γουάτ ιζ δις;

Yannis H είπε...

Τοστ με κασμέρι; Κασμερογραβιέρα; Κασμεροκροκέτα; ... Κουστούμι από κασμέρι;

bidibis είπε...

Η τρολ σε καμια Καραϊβική θα έχει πάει για να λείπει τόσο καιρό.

cindaki είπε...

xaxaxaxaxax!!!!!

Και γαμώ τα γέλια!
Τα σχόλια, όχι το ποστ! Πραγματικά, λείπω από τα βόρεια πολλά χρόνια τώρα, και κάπως τα είχα ξεχάσει όλα αυτά. Αλλά τελικά δεν. Δεν τα είχα ξεχάσει. Όσο διάβαζα το κείμενο, ήταν λες και ήμουν εκεί σε μια γωνίτσα και τα ζούσα...

Ανώνυμος είπε...

biribiris kai fantasma,
eipate polla re seis,
bravo

pwpw exw grapsei kai sbisei sxolio gia apantisi toses fores

kala me to fantasma tha to analusw apo konta kapoia stigmi to thema

biribiris to 3% pou anafereis me exei apasxolisei polu kai ekei xanomai, ti na sou pw, apo konta den nomizw na se dw suntoma gia na sou to analusw kai sena

ti allo

kala biribiris den kserw esu pws eisai kai feresai alla to fantasma xronia pou to kserw den eirwneuetai pote, min to pareksigeis pls

ti allo na sas pw? hehe

kala kai to thema nekrotafeia/xwrotaktikos sxediasmos, pwpw, wraio kai auto, kala ti nekrotafeio itan ekeino re su, kai na fantasteis se tosa exw paei, tespa, sto mellon kai auto to thema

kata t alla, egw kala eimai kai kala pernaw, kai na gurisw pisw den thelw kagkampws

Ανώνυμος είπε...

Επίσης σε τυπική Ιρλανδική κηδεία συνηθίζεται το τραγούδι και το ποτό. Θυμάμαι αναφορά Ιρλανδέζας συγκατοίκου πρωτεβουσιάνα από Δουβλίνο όταν πιτσιρίκα βρέθηκε σε ένα χωριό στην 'επαρχία' και ανυποσιάστο κοριτσάκι βρέθηκε σε σπίτι όπου υπήρχαν τραγούδια & γλέντια όταν ξαφνικά βρέθηκε μπροστά σέ φέρετρο με το νεκρό στο δίπλα δωμάτιο.
http://www.youtube.com/watch?v=IGCRXrFDMZs&feature=related
&
http://findarticles.com/p/articles/mi_qn4158/is_20031220/ai_n12717864
Ελένη.

Ανώνυμος είπε...

milame gia to most popular post ever eh?? den to perimena, koita na deis, thanx eleni, ax kai egw epatha mikri, imastan prin apo tin kideia sto spiti kai den mou arese to klima kai eipa na paw se ena dwmatio moni mou, itan ena ap opou eida na pigainoerxontai kai na fernoun liker nomizw kai eipa ok ekei tha exei isixia an exoun ta pota kai ta fagita kai paw mesa kai kathws swriazomai se mia karekla tsoup ftasa karta o pappous sto feretro hehe

Marina είπε...

Οι κηδείες και τα μνημόσυνα έχουν χάσει το παλιό τους ύφος τώρα είναι events για να δεί ο ένας τον άλλο, να ανταλλάξουν νέα και μετά βούρ για μάσα. Και πάλι καλά τα γράφεις, δεν έγινε τίποτα ευτράπελο που να πέφτεις κάτω..
Είχα πάει σε ένα μνημόσυνο που τα κόλλυβα ήταν τόσο μα τόσο ωραία που τα χώνανε σκέτα με τις ζάχαρες μέσα στις τσέπες τους..αφού και ο παπάς είχε πεί στη χήρα "φύλαξέ μου και μένα μία απο τις τούρτες και θα σου κάνω σκόντο"..σε τι άραγε?
Συλληπητήρια στην αγαπημένη σας, πάλι καλά για το μνημόσυνο

Troll είπε...

eipa....

Troll είπε...

na kanv ta saranta!!!

fieryfairy είπε...

1ον. Γέλασα με τα σχόλια πάρα πολύ, lol, είχα καιρό να γελάσω έτσι.

2ον. Η περιγραφή του μνημόσυνου μου θύμισε τη δική μου συμπεριφορά σε εκκλησίες: οι ανησυχίες μου είναι καθαρά οπτικές- artistic even, φαντάζομαι πως βγάζω φώτο το φως από το παράθυρο να πέφτει στην εικόνα και το τέμπλο στο μισοσκόταδο ή κάτι τέτοιοπαρόμοιο και συμφωνώ ότι τα βυζαντινά καντηλέρια θα συνταίριαζαν με μια μίνιμαλ διακόσμηση ή ένα μπαρόκ-κι-όποιος-αντέξει στυλ. Φυσικά αυτό σε κηδείες/μνημόσυνα όπως του ποστ, δηλ μια γνωστής μπάμπως κι όχι πολυαγαπημένου νέου προσώπου, μη λέμε μαλακίες.

3ον. Όσο για το ΄μετά' ακριβώς έτσι είναι και στο χωριό μου και τέτοιες εμπειρίες τις θεωρώ ανεκτίμητες και σχεδόν αλμοδοβαρικές. Και τέτοια περιστατικά συμβαίνουν σε κηδείες, αν μου επιτραπεί η λέξη, ανώδυνες, όταν φεύγει η 90χρονη κι όχι το τρίχρονο εγγόνι.

[είπα αλμοδοβάρ και σε σκέφτομαι en espana, εκεί δεν μας κρύβεσαι; άντε να γυρίσεις να μας πεις τα μαντάτα]

yanni h : κασμερεύω σημαίνει πειράζω κάποιον, take the piss. αλλά με πολύ s τρόπο, που είναι μοναδικός

bidibis είπε...

s τρόπος my arse

unlearn... είπε...

Α ωστε εκεί είσαι πουλάκι μου....

Έτσι εξηγούνται όλα....

Και πως το βλέπεις θα πούμε και feliz año nuevo?

Μπουένο μπουένο....

Μούτσος μπέσος λεπόν!

Yannis H είπε...

fieryfairy thanks.

Αυτός που πειράζουμε λοιπόν είναι ο κασμίρης. Εξ ου και φράση "στου κασμίρη το κεφάλι"....

unlearn... είπε...

(_μετακόμισες??)

bidibis είπε...

αρα βάλε κανα καινούριο ποστ αρε, μας ψυχοπλάκωσες με τα κοράκια